Wednesday, February 15, 2012

Genting Highland




Assalamualaikum.

Pada cuti Thaipusam yang lepas, saya bersama-sama rakan semasa zaman persekolahan (Abdul Rashid dan Mohd Shafiq Zaman) telah ke Genting Highland.

Seronok juga meluangkan masa di sana kerana dapat merehatkan minda dan meredakan tekanan. Seperti kita semua tahu, Genting Highland merupakan satu tempat hiburan yang terkenal di Malaysia. Suhunya yang sejuk, sangat sesuai untuk kita merehatkan diri dan selesa.

Saya telah merancang perjalanan ini secara tidak terancang. Kami bertolak pada jam 9.00pagi dan tiba pada jam 11.00pagi. Suasana yang sejuk membuatkan saya rasa sangat seronok lebih-lebih lagi musim cuti.

Setelah tiba di sana, kami mahu sarapan kerana akan mendatangkan masalah untuk menikmati setiap permainan 'outdoor' huhuhuhu. Mungkin nanti akan rasa mual pula. Oleh itu, kami terus membeli tiket 'unlimited' sejumlah RM50.00.

permainan pertama yang di main, ialah swing. Rasa melayang. Pening kepala apabila berhenti. Kemudian, kami main permainan cawan. Tampak macam budak-budak punya mainan. Tetapi MasyaAllah, dasyat. Rasa nak tercampak.

Selain itu, kami main roket, roller coaster, superman, dan lain2. Sungguh seronok.

Kami pulang pada jam 7 malam. :) sungguh seronok.

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment