Sunday, September 2, 2012

Keluhan Hati Manusia Biasa

Assalamualaikum wbrt.
Selamat Hari Raya Aidilfitri semua.
Harap semuanya sihat sejahtera hari ni.
Hari ni saya ingin membicarakan tentang cara komunikasi yang baik. Cara kita komunikasi sebenarnya memainkan peranan penting dalam.menjalinkan suasana persahabatan dan perhubungan yang baik. Jika cara komunikasi yang tidak berkesan, pasti pihak kedua akan rasa kecil hati.
Setiap manusia ada tingkahlaku masing-masing. Mempunyai peribadi yang tersendiri. Jika kita mahu hidup di muka bumi ini, saya rasa kita perlu ada sikap toleransi dan mempunyai keperibadian yang hebat. Kita mahu terkenal dengan budi bahasa kita. Bukan dengan sikap buruk kita yang negatif.
Dahulu negara kita terkenal dengan sifat harmoni dan manis tutur kata serta mempunyai keperibadian yang unggul. Mengapa sekarang semuanya hilang? Nilai itu sudah tiada. Malah dilabelkan sebagai negara ketiga mempunyai sikap kurang ajar yang tinggi. Sebagai rakyat Malaysia mestilah kita rasa malu.
Oleh itu, kita sendiri perlulah mengubah diri kita, keperibadian kita untuk menjadikan diri kita bertambah harmonis, mesra dan menjaga perhubungan sesama rakan dan masyarakat. Sebelum berbicara fikir dahulu. :)

No comments:

Post a Comment